Beste IJsselrunners,

Let op: dit is een belangrijke mail. Lees dit goed door!

Het bestuur heeft gisteravond (15-5-2020) het plan van aanpak van de trainerscommissie met betrekking tot trainingen in de “1,5 meter afstand samenleving”, besproken en goedgekeurd. Het plan is gebaseerd op de leidraad die vanuit de Atletiekunie is aangereikt en houdt rekening met de beperkingen die door de overheid zijn opgelegd.

Vanaf aankomende week dinsdag, 19 mei, zullen er weer trainingen gegeven gaan worden op de vaste momenten; dinsdag- en woensdagavond en op zaterdagochtend. De trainingen zullen op de normale tijden aanvangen: de trainingen op de avonden starten om 19.30 uur en de training van zaterdagochtend start zoals gebruikelijk om 09.00 uur. De trainingstijd blijft 1,5 uur.

Groepen
We gaan trainen in groepen van maximaal 10 personen, de trainer en 9 lopers.
Op dinsdagavond zullen we maximaal 3 groepen hebben . Dus 3 x 9 lopers.
Op woensdagavond 3 groepen (en indien nodig 4). Dus 3 x 9  of  4 x 9 lopers.
Op zaterdag maximaal 2 groepen. Dus 2 x 9 lopers.

De dinsdag groepen worden ingedeeld op snelheid. Je kiest (bij inschrijving) zelf de groep met een snelheid uit die bij jou past. Snelle bij elkaar en minder snelle bij elkaar. De reden hiervoor is dat als lopers ongeveer dezelfde snelheid hebben, er niet, of in ieder geval veel minder, ingehaald/gepasseerd hoeft te worden. Elke inhaal- of passeer actie geeft het gevaar dat je dichterbij komt dan 1,5 meter. Het kan zijn dat de trainers de indeling ter plekke aanpassen.
De woensdag gevorderden groep, twee groepen, worden niet ingedeeld in snelheid.
De woensdag ‘doorstart’ groep, één of twee groepen afhankelijk van aantal deelnemers, worden ook niet ingedeeld in snelheid.

De zaterdagochtend groep zal ook bestaan uit twee groepen en ook op snelheid worden ingedeeld.

Elke groep van die dag volgt dezelfde training.

Procedures bij aankomst en vertrek

We zullen verzamelen (max 10 minuten voor aanvang training) op het grote parkeerterrein aan de overkant bij KCC. Ga dus niet bij het hek van KCC staan! Elke groep krijgt per training uiteraard een trainer. Verzamel direct bij/rond jouw trainer.
Houdt direct bij aankomst de 1,5 meter regel in acht! Trainers en bestuur zullen dit bewaken en een ieder hierop aanspreken die zich hier niet aan houdt.
Bij terugkomst dient elke loper naar zijn/haar auto of fiets te gaan en daar eventueel zelf te rekken en dan direct naar huis te gaan. Het is niet de bedoeling om te blijven hangen of na te praten. Dit wordt gezien als groep van meer dan 3 personen en handhaving kan je hierop aanspreken (of erger !).
Tot 1 september kunnen we geen gebruik maken van de faciliteiten bij KCC. De kantine en toiletten zijn gesloten. Wees je hiervan bewust. Ga voor de training thuis naar de WC.

Inschrijven
Om te weten wie er naar een training komt en de groepsgrootte te beperken tot 2 x 9, 3 x 9 of 4 x 9 (afhankelijk van de training dag) is er een inschrijfsysteem bedacht en ingevoerd waarbij iedere loper via de website Datumprikker zich dient in te schrijven voor een training. Het werkt als volgt: open de bijlage IJsselrunners inschrijven trainingen.pdf en klik op de training waaraan je zou willen deelnemen. Zet het vinkje aan op de betreffende datum, zet eventuele opmerking erin (of je naam) en klik op opslaan. Je moet dan je naam en e-mail adres vermelden. Dat is alles. Belangrijk: Zonder ingeschreven te hebben kan je NIET aan de training deelnemen tenzij bij aanvang training blijkt dat er nog geen 9 deelnemers zijn en jij dus binnen de groep van 9 past. En ja, dat is niet hoe we tot nog toe trainden, maar Corona vereist dat we inzicht hebben/houden op de omvang van de groep die komt trainen. Zoals hierboven is uitgelegd, zijn de groepen (maximaal) 9 lopers groot. Vol is vol. De groepen krijgen een naam/aanduiding. Zo hebben we bijvoorbeeld op dinsdag een Hazen groep en een Cheeta’s groep.

Mocht blijken dat alle groepen op een training dag vol zijn, dan zullen we waar mogelijk een additionele parallelle groep creëren. Het streven is dat iedere loper minimaal éénmaal per week bij de IJsselrunners kan gaan lopen. Het is niet de bedoeling om dinsdag én woensdag te komen, dat kan nu even niet met de beperkingen in de groepsgrootte.

Voor het aanmelden voor het bijwonen van een training wordt onderstaande procedure gebruikt:

  • Aanmelding via Datumprikker (dit dokument kan je vinden als je bent ingelogd op www.ijsselrunners.nl onder trainingskalender)
  • Aanmelding wordt 1 week van tevoren geopend
  • Aanmelden kan tot 18.00 uur, 1 dag voor de dag van de training
  • Afmelden via de trainer, bij voorkeur via WhatsApp, zodat deze weet hoeveel lopers er komen.
  • Lopers die zich niet hebben aangemeld en die toch naar KCC komen, krijgen bij de aanvang van de desbetreffende training pas toestemming of zij de training kunnen volgen, afhankelijk of de grootte van 9 niet wordt overschreden
  • Bij te weinig aanmeldingen hebben de trainers de vrijheid om de groepen anders in te delen
  • Er volgt (morgen) nog een link naar een reservelijst, waar je je aan kan melden als de groepen vol zijn.

Heel belangrijk is dat iedere loper het bijgevoegde protocol strak opvolgt ! Zie bijgaande Corona_protocol_trainingen_IJsselrunners_vanaf_18_5_2020

Beste leden, we zijn enorm verheugd dat we weer kunnen gaan beginnen met de trainingen. Houdt in je achterhoofd dat deze maatregelen veel van onze (assistent) trainers vragen, 8-9 trainingsgroepen betekent dat elke trainer en ook assistent trainer een groep krijgt. Wij zijn hen dankbaar voor hun inzet! We vertrouwen er dan ook op dat bovenstaande maatregelen duidelijk zijn en dat eenieder zich hier netjes aan houdt, om de druk op de trainersgroep niet groter te maken.

Mochten er vragen zijn, aarzel dan niet om contact op te nemen met Regina, voorzitter Trainerscommissie of met Frits Drost, voorzitter.

Wij wensen jullie allen weer hele fijne, sportieve en gezellige trainingsmomenten met elkaar.

Met hartelijke groet,
Peter Contant
PR en Evenementen commissie IJsselrunners
Capelle aan den IJssel